سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

نکته ها و ترفندهای اتوکد(2)

6- وقتی تعداد گزینه هایی که برای Osnap انتخاب شده زیاد باشد ، ممکن است در برخی قسمت های طرح دچار مشکل شوید و هر چه سعی کنید، اشاره گر به جای قسمت مورد نظر در جای دیگری مقید شود، در این حالت می توانید کلید Tab را بفشارید تا هر بار یکی از گزینه هایی که نزدیک هم هستند به عنوان قید انتخاب شوند تا به قید مورد نظر خود برسید.

7- گاهی لازم است که نقطه مورد نظر خود را در فاصله مشخص از یک Osnap قرار دهید . در این حالت می توانید از دستور From استفاده کنید. ...

8- دستورات REGEN  ,  REDRAW 

اتوکد یک برنامه مبتنی بر بردار است و برای نمایش دادن طرح باید بردارها را به پیکسل تبدیل کند ، این تبدیل پیچیده و وقت گیر است و به همین خاطر اتو کد در انجام این کار صرفه جویی های مختلفی می کند تا سرعت برنامه کاهش نیابد.

دستور REGEN  تصویر را بر اساس معادلات برداری بازسازی می کند ، ولی REDRAW  تنها آخرین نتیجه محاسبات را دوباره نتیجه می دهد.به همین خاطر REDRAW سریعتر است ولی برخی مشکلات را حل نمی کند.

9- استخراج اطلاعات طرح

STATUS: این دستور اطلاعات کلی در مورد فایل می دهد. در اصل ، معمولا از خروجی این دستور برای رفع اشکال استفاده می شود.

10- کار با متغیرهای سیستم، با استفاده از دستور SETVAR

وقتی دستور را اجرا کرده و  علامت سوال را وارد کنید ، دستور آماده فیلتر کردن و نمایش نام و مقدار متغیر ها می شود . اگر مقدار * را وارد کنید ، تمام متغیر ها نمایش داده می شوند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد