سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

مقاله کاربرد سیمان های پرتلند پوزولانی و پوزولانی ویژه در بتن

بنا به ضرورت های مختلف، سال هاست سیمان های آمیخته پوزولانی در دنیا تولید شده است. در کشور ما نیز بیش از ده سال از تولید این سیمان ها می گذرد. ویژگی های مثبت این سیمان ها در ساخت بتن های مختلف، تولید و مصرف روز افزون آن ها را باعث شده است. در این مقاله سعی می شود مزایا و معایب مصرف این سیمان ها را در بتن و   به ویژه بتن آماده مورد بحث قرار دهیم. افزایش مقاومت دراز مدت و دوام و نفوذ ناپذیری بیشتر این بتن ها به همراه افزایش زمان گیرش آن ها از جمله مزایای مهم تلقی می شود. کمبود مقاومت های اولیه به ویژه در هوای خنک گاه به عنوان یک عیب مطرح می گردد که سعی شده است در تولید این گونه سیمان ها مرتفع شود. 

قبل از تهیه استاندارد ملی، این گونه سیمان ها را بدون ذکر نام خاص به بازار عرضه کردند. هر چند سابقه تولید سیمان های آمیخته پوزولانی در دنیا و ایران به بیش از 60 سال می رسد اما از دوره نوین تولید و مصرف آن ها در حدود 30 سال می گذرد. این روند تولید روز افزون متوقف نخواهد شد و لازم است مصرف کنندگان و تولید کنندگان سیمان خود را با این ضرورت ها هماهنگ نمایند. با شناخت مزایا و معایب این گونه سیمان ها در ساخت بتن های مختلف و هم چنین بتن آماده می توان مشکلات را از پیش پا برداشت. باید گفت مزایای سیمان های آمیخته پوزولانی به مراتب بیش از معایب آن است و تولید کنندگان سعی می کنند معایب احتمالی را مرتفع نمایند و در این زمینه موفقیت هایی نیز حاصل شده است .

کد فایل : 1177 (پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرارمی‌گیرد همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد‌شد.)       

دریافت فایل


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد