سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

فایل اتوکد آبگیرهای باغ

برای بهترین نوع ایجاد برکه و هماهنگ کردن آن با باغ , باید دقت بسیاری به خرج داد. برای شروع , انتخاب یک مکان مناسب برای فراهم آوردن موقعیت زیستی مناسب برای گیاهان و جانوران اطراف و داخل برکه بسیار مهم است. به عنوان مثال , بیشترین حشرات و گیاهان آبزی , نیازمند مقدار زیادی از نور خورشید می باشند (4 تا 6 ساعت در روز ). برکه همچنین باید در مکانی قرار گیرد که بهترین دید را داشته باشد , بنابراین در نزدیکی تراس و فضای نشستن که امکان دیدن آن به صورت تفریحی وجود دارد , مناسب ترین محل به حساب می آید. 

اندازه آبگیر باید با توجه به مساحت باغ در نظر گرفته شود . مساحت آبی در حدود 20 تا 25 متر مربع ایده آل است اگرچه 3 نا 5 مترمربع نیز , فضای کافی برای ایجاد گونه های متفاوت گیاهی را فراهم می اورد. مناطق کم عمق , دارای عمق 50 تا 200 میلی متر و مناطق با عمق حداقل 600 میلی متر برای حفظ و نگه داری تخم و لار و حشرات در زمستان ضرورت دارد. مناطق عمیق همچنین فراهم آورنده مکان مناسبی برای مخفی شدن موجودات آبگیرها هستند.

آبگیر باید در تمام مدت زمستان پر باقی بماند تا از امکان فشار نیروهای زمین برای بیرون راندن ان , و زیر و رو کردن آن هنگامی که زمین یخ می زند , کاهش یابد.

ماهی ها , قورباغه ها و سایر دوزیستان در زمستان , فقط در صورتی که دریاچه یخ نزند نجات خواهند یافت , بنابراین استفاده از ضد یخ یا سنگ های گرم کننده در زیر آب موثر خواهند بود.

برکه های پیش ساخته دارای رف های کشت گیاهان در عمق های مناسب هستند و از حرکت سنگریزه ها و سر خوردن خاک و به حرکت درآمدن آن جلوگیری خواهند نمود.

 در ادامه فایل اتوکد چند نمونه آبگیر را می توانید دریافت کنید.

1- فایل اتوکد مقطع عرضی آبگیر مصنوعی

2- فایل اتوکد مقطع عرضی آبشار مصنوعی

3-فایل اتوکد مقطع عرضی آبشار مصنوعی- 2

4- فایل اتوکد مقطع عرضی دریاچه مصنوعی

5- فایل اتوکد مقطع عرضی حوض ماهی در سقف

8- فایل اتوکد مقطع عرضی آبشار مصنوعی- 4

9- فایل اتوکد محوطه سازی استخر ویلا

11- فایل اتوکد مقطع عرضی آبگیر مصنوعی -4

12- فایل اتوکد مقطع عرضی چشمه مصنوعی

13- فایل اتوکد مقطع عرضی آبگیر مصنوعی -5



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد