سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

نکته ها و ترفندهای اتوکد(6)

26- انتخاب واحداندازه گیری

برای تعیین واحد سیستم از منوی Format  زیر منوی Units را اجراکنید.در پنجره باز شده زاویه بطور پیش فرض در جهت دایره مثلثاتی اندازه گیری می شود. اگر مایل باشید می توانید گزینه Clockwise  را فعال کنید تا در جهت عکس آن که ساعتگرد است ، باشد.

بطور پیش فرض زاویه نسبت به جهت مثبت محور x سنجیده می شود ، اگر مایل به تغییر آن هستید دکمه Direction  را کلیک کنید تا کادر محاوره ای آن باز شود .منظور از East  همان جهت مثبت محور  x است. 

27- تلفیق چند ناحیه متصل به هم

در خط فرمان دستور LINE WORK SHRINK WRAP  را وارد کنید.تمام چند ضلعی های بسته متصل به هم را انتخاب کنید . این دستور یک مرز واحد در اطراف چند ضلعی های انتخاب شده ترسیم می کند و البته چند ضلعی های اولیه نیز حذف نمی گردند.

28- عوض کردن رنگ پس زمینه صفحه ترسیمات ، خط فرمان ، نوشته های خط فرمان و …

 از طریق پنجره Tools > Options ، در سربرگ Display روی دکمه Color کلیک کنید و از طریق نوار پایین کشیدنی interface Element هدف مورد نظر را انتخاب و رنگ آن را عوض می کنید.

29- با فشردن دکمه Shift  از صفحه کلید می توانید موضوعات انتخاب شده را تک تک از حالت انتخاب خارج کنید

30- دستور OOPS:

اگر با استفاده از دستور ERASE موضوعاتی را پاک کنید وسپس دستورات دیگری را اجرا کنید ، با استفاده از دستور  OOPS موضوعات پاک شده با دستور ERASE را متوانید بر گردانید بدون اینکه در نتایج دستورات اجرا شده بعدی تاثیری داشته باشد به عبارتی ، این دستور فقط اشتباهات دستور ERASE را بر می گرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد