سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

خطرناک ترین فرودگاههای دنیا


بسیاری ازشما دوست داریدبه تمام نقاط دنیا سفر کنید. لذا مواردی را باید در برنامه ریزی سفر خود در نظر بگیرید. یکی از این موارد لیست خطرناک ترین فرودگاه های جهان است.

10. فرودگاه Qamdo Bamda ، تبت: این فرودگاه به عنوان یکی از مرتفع ترین فرودگاهها در جهان است که در ارتفاع 4334 متری واقع شده است. یکی دیگر از ویژگی های متمایز این فرودگاه طول 5/5 کیلومتری باند آسفالتی آن هست که طولانی ترین در جهان به حساب می آید. میزان پایین اکسیژن در چنین ارتفاعی ممکن است باعث بروز ناراحتی دربرخی از مسافران شود.


 

 

9. فرودگاه Juancho E. Yrausquin ، در جزیره صبا: این جزیره توسط حکومت هلند اداره شده و در دریاهای کارائیب واقع شده است. طول باند این فرودگاه تنها 400 متر  هست که درانتها به دریا ختم می شود.

 

8. فرودگاه Gustaf III ، سنت بارتلیمی:  از شیب تپه در باند این فرودگاه برای کاهش سرعت هواپیما استفاده می شود. دراین فرودگاه تنها هواپیما های کوچک با حداکثر 20 مسافر اجازه فرود دارند. این جزیره نیز درکارائیب است و توسط دولت فرانسه اداره می شود.

 

7. باند یخ، قطب جنوب: این باند جهت انجام برنامه های ایالات متحده آمریکا در قطب جنوب مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته خلبانانی که از آن استفاده می کنند، سطح  باند دارای ثبات باند سیمانی است و هواپیما های نسبتا بزرگ مانند بوئینگ 757 می توانند در آن فرود آیند. مشکل ممکن است  وقتی رخ دهد که پوسته یخی شکسته شود.

 

6. فرودگاه Courchevel ، فرانسه: با 525 متر طول باند در کوه های آلپ فرانسه  در ارتفاع 6588 فوتی (2008 متر) واقع شده است. واضح است که هواپیماهای کوچک و هلی کوپتر  می توانند در آن فرود داشته باشند.

 

5. فرودگاه بین المللی باررا ، اسکاتلند: تنها فرودگاه است که باند آن در ساحل دریا قرار گرفته.

 

4. فرودگاه بین المللی Toncontin، هندوراس: دارای یک باند به طول 2163 متر است که در ارتفاع 1005 متری واقع شده. نام دیگر این فرودگاه Teniente Coronel Hernan Acosta Mejia Airport  هست.

 

3. فرودگاه Tenzing Hillary ، نپال: این فرودگاه پس ازآنکه اولین افراد توانستند به  اورست صعود کنند ( تنزینگ نورگی و سر ادموند هیلاری )، به اسم آنان نامیده می شود. این فرودگاه توسط کوه ها احاطه شده  و باند آن تنها 460 متر طول دارد.

 

2 .فرودگاه مادیرا، پرتغال: این فرودگاه در جزیره مادیرا واقع است. پس از آخرین افزایش ، طول باند فرودگاه تقریبا دو برابر شد.

 

1. فرودگاه بین المللی جبل الطارق ، جبل الطارق: احتمالا تنها فرودگاه در جهان است که جاده ای از عرض آن عبور می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد