سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

بزرگترین گلخانه دنیا


Eden Project  در کورنوال  (Cornwall) انگلستان واقع شده است. این باغ که بیش از 1 میلیون نوع گیاه در آن جای دارد  توسط کتاب گینس به عنوان بزرگترین گلخانه ی جهان ثبت شده است.

این گلخانه از سه بخش بالون مانند شبیه به حباب های کف صابون ، که biomes نامیده می شود تشکیل شده است. هر بیوم از پانل های لوله ای شش ضلعی فولادی با پوششی از جنس ethyl tetra fluoro ethylene) ETFE ) ،پوششی بسیار محکم و سبک وزن  ساخته شده است.



همانطور که در بالا ذکر شد، پروژه عدن متشکل از 3 biome اصلی است: ....

بیوم مدیترانه، بیوم بیرونی است  که به طور مستقیم به فضای بیرونی و  بیوم «جنگل بارانى » که دارای فضایی به بزرگی  برج لندن هست متصل است. بیوم جنگل بارانى ،که علاوه بر هزاران نوع از گونه های گیاهی گرمسیری دارای یک آبشار بزرگ هست بزرگترین جنگل مصنوعی جهان راتشکیل می دهد.رطوبت داخل این بیوم به مقدار بیش از 60٪ در روز و 90٪ بعد از غروب آفتاب به صورت خودکار حفظ می شود.



فضای داخل بیوم مدیترانه به منظور فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد گیاهانی که معمولا در منطقه مدیترانه، کالیفرنیا و جنوب آفریقا یافت می شود به طور قابل توجهی خشک نگه داشته می شود. این گیاهان شامل زیتون ، درختان لیمو و انگور می باشد.  پایین نگه داشته داشتن رطوبت برای جلوگیری از بیماری های قارچی است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد