سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

فرودگاه مادیرا


باند فرودگاهها باید طول کافی برای فرود هواپیما های بزرگ را داشته باشد. به این دلیل، بسیاری از آنها در زمین های دشتی ساخته شده اند. 

برخی از فرودگاه های ساخته شده در مکان های غیر معمول، مانند فرودگاه بین المللی کانسای که در جزیره ای مصنوعی در نزدیکی سواحل اوزاکا ساخته شده نیز وجود دارد. اما با وجود این محل غیر معمول، هیچ  کوه ویا ساختمان بلندی در اطراف فرودگاه جهت مانع شدن برای فرود هواپیما  وجود ندارد.

فرودگاه مادیرا نیز در محلی غیر معمول به معنای واقعی کلمه ، در ساحل جنوبی جزیره مادیرا در نزدیکی شهر کوچک Santa Catarina ساخته شده است. به همین دلیل است که فرودگاه مادیرا قبلا به عنوان فرودگاه Santa Catarina شناخته شده بود.


این فرودگاه به طور رسمی در  18 ژوئیه 1964 ، با دو باند به طول های 6/1 کیلومتر ( 1 مایل ) به صورت ترکیبی از باندهای کوتاه، کوه ها در یک طرف و اقیانوس در طرف دیگر ، که فرود بر روی آن حتی برای خلبانان ماهر کار سختی است به بهره برداری رسیده است. این فرودگاه تا 1972 تا حدودی برای ترافیک مسافر کافی بود. امادر سال های پس از آن قسمت های توریستی مجمع الجزایر مادیرا به افزایش ترافیک منجر شد. ترمینال جدید به طور رسمی در سال 1973 باز شد ، اما توسعه باندها به طول 200 متر ، بین سالهای 1982 و 1986 انجام شد که با این توسعه طول کل باندها به1800متر افزایش یافت.

14 سال بعد در سال 2000 ، نزدیک به یک کیلومتر به طول کل باندها با استفاده از180 ستون که ارتفاع هر یک از آنها 70 متر است  اضافه شد .

حادثه ای که در سال 1977 رخ داد ضرورت افزایش طول باند فرودگاه را ایجاب کرد. در تاریخ 19نوامبر همان سال یک هواپیمای شرکتTAP پرتغال اقدام به فرودبر روی باند فرودگاه نمود که متاسفانه به دلیل کوتاهی باند فرود سقوط کرد که منجر به کشته شدن 131 نفر شد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد