سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

نیروگاههای تولید انرژی از امواج دریا

تولید انرژی از امواج دریا در مراحل ابتدایی است. با این حال، استفاده از این روش تولید انرژی در یکی از شهرهای ساحلی اسپانیا شروع شده است.

باتوسعه زیرساخت های فنی ، هر روز بخش عظیمی ازنیاز های جهانی به انرژی از منابع جدیدی تامین می شود که در حال حاضر امواج دریا نیز جزو این منابع قرار گرفته است.

با توجه به داده ها ی تغییرات آب و هوایی جهانی ، تامین 30 درصد از نیاز انرژی جهانی ، از انرژی حرکت امواج دریا ممکن می باشد. اما برای اینکه این مهم  اتفاق افتد طی یک مسیر طولانی نیاز است...

تابستان 2011 ، اولین نیروگاه تجاری تولید انرژی از امواج در منطقه باسک اسپانیا شروع بکار کرد. این نیروگاه نیازهای انرژی شهر ساحلی Mutriku واقع در سواحل اقیانوس اطلس را تامین می کند.

دورنمای شهر ساحلی Mutriku ، با قرار گرفتن یکی پس از دیگری خانه های رنگارنگ در دامنه تپه ها... توقف قایق های ماهیگیری و بادبانی کنار ساحلی که ، اطراف آن با سنگهای طبیعی پوشیده شده ...، یک تابلوی نقاشی رنگ روغن را تداعی می کند. باور وجود یک نیروگاه با فن آوری بالا در این شهر ساحلی 5 هزار سکنه ای که حدود 30 مایلی غرب سن سباستین واقع شده است سخت هست . اما این یک واقعیت است. این نیروگاه که در ماه ژوئیه به بهره برداری رسیده ، نیازهای انرژی 600 نفر را تامین می کند.  


     

                   

با استفاده از  موج های عظیمی که به سازه موج شکن جدید الاحداث برخورد می کند انرژی برق تولید می شود .  در این موج شکن در مجموع ، 16 پانل  به سمت دریا وجود دارد . زمانی که امواج به این پانل ها ی خالی وارد می شود باعث فشرده شدن هوای داخل آن می شود . این هوای فشرده باعث به حرکت در آمدن توربینهایی می شود که به ژنراتورها متصل هستند. با به حرکت در آمدن توربینها ، انرژی الکتریکی تولید می شود .

تاسیساتی که مشابه این تکنیک کار می کنند قبلا نیز وجود داشت . با این حال ، نیروگاه Mutriku اولین نمونه است که ، این تکنیک به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفته است .

 توربین ها تولید یک شرکت آلمانی و بقیه تاسیسات توسط یک شرکت باسکی ساخته شده است . برای ساخت نیروگاه حدود 7 میلیون یورو ، هزینه شده است . کارشناسان می گویند با توجه به ظرفیت تولید  این نیروگاه ، مبلغ هزینه شده خیلی بالاست  . اما José Ignacio Hormaetxe ، مدیر آژانس انرژی منطقه باسک ، با این نقد ها مخالف هست و این گونه نیروگاهها را باعث کاهش تولید انرژی های مضر برای محیط زیست و کاهش واردات انرژی می داند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد