سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

10فرودگاه نمونه دنیا در سال 2014


 نهایتا نتایج رتبه بندی فرودگاههای جهان توسط Skytrax اعلام شد و جای تعجب نیست شماره یک این لیست بار دیگر توسط Changi Airport سنگاپور گرفته شده است.  این مرکز حمل و نقل امکانات فوق العاده ای ، نظیر باغ زیبا، سالن نمایش فیلم، استخر روباز، هتل  و ... ارائه می دهد



رتبه بندی Skytrax بر اساس نظرات 12.85 میلیون مسافر از 110 ملیت و 410 فرودگاه در سراسر جهان انجام شده است . در این رتبه بندی رضایت مسافرین در بیش از 40 موضوع ، از جمله خرید، امنیت، خدمات مورد ارزیابی قرار گرفته است...  

Heathrow Airport  - 10  - لندن  

در سال بیش از 69.4 میلیون مسافر از فرودگاه لندن تردد می کنند، این فرودگاه سومین فرودگاه پرتردد جهان در 2011 بود.


9 - فرودگاه بین المللی Vancouver

حدود 18 میلیون نفر مسافر در سال از فرودگاه بین المللی ونکوور استفاده می کنند و این کمترین تعداد در بین تعداد مسافرین ا0 فرودگاه برتر است . فرودگاه فرصتی برای دیدن مجموعه بزرگی از هنر بومی شمال غربی اقیانوس آرام برای مسافرین ارائه می دهد و به عنوان بهترین فرودگاه آمریکای شمالی در سال 2013 انتخاب شده است.

8 - فرودگاه زوریخ Zurich Airport) )

 در فرودگاه زوریخ هر ساله حدود 24.8 میلیون مسافران جابجا می شوند . این فرودگاه بزرگترین فرودگاه بین المللی در سوئیس است. فرودگاه در سال 2003، با پروژه قطار زیرزمینی خودکار با نام Skymetro توسعه یافته است.فرودگاه فقط 7 مایل از مرکز شهر زوریخ فاصله دارد .

 7-  فرودگاه بین المللی پکن

 در فرودگاه بین المللی پکن ، بیش از 78.7 میلیون مسافر جابجا می شود که آن  را تبدیل به دومین فرودگاه پرتردد جهان و اولین در آسیا می کند . فرودگاه دیگری در حال ساخت هست ، که بزرگتر از فرودگاه های JFK نیویورک, LaGuardia  و  newark، به عنوان یک ترکیب خواهد بود. این فرودگاه در سال 2008 برای بازی های المپیک پکن افتتاح شد. هتل Langham پکن به عنوان دومین هتل فرودگاه در دنیا شده است.

6 -  فرودگاه بین المللی توکیو  (Haneda Airport)

هر سال بیش از 62.6 میلیون نفر به این فرودگاه وارد و خارج می شوند . ترمینال سوم این فرودگاه در سال 2010 افتتاح شد و در حال حاضر فرودگاه  Haneda قادر به جابجایی 90 میلیون مسافر هر سال هست .

5 -  فرودگاه آمستردام ( Schiphol)

فرودگاه آمستردام حدود 49.8 میلیون نفر مسافر را در سال جابجا می کند . این فرودگاه در سال 1916 به عنوان فرودگاه نظامی ساخته شده که در حال حاضر در میان شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار گرفته است. مسافرینی که جهت پرواز در انتظار هستند می توانند از سالن ماساژ ، کازینو و کتابخانه فرودگاه لذت ببرند.

4 -  فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ 53.3 میلیون مسافر را  سالانه جابجا می کند  و شلوغ ترین فرودگاه در هنگ کنگ است . سومین باند فرودگاه در ماه مارس 2012 به بهره برداری رسید. در این فرودگاه زمین بازی گلف تعبیه شده است.

  3 - فرودگاه مونیخ

بیش از 37.8 میلیون مسافر از فرودگاه مونیخ جابجا می شوند. در ترمینال فرودگاه از سقف و دیوار های  شیشه ای زیبایی استفاده شده که به احساس بودن در فضای باز فراخ کمک می کند. فرودگاه 45 دقیقه از مرکز شهر مونیخ فاصله دارد

2 -  فرودگاه بین المللی اینچئون (Incheon International Airport)

اینچئون بزرگترین فرودگاه در کره جنوبی است و به 39.2 میلیون مسافر و بیش از 70 شرکت هواپیمایی در سال سرویس ارائه می دهد  . این یکی از سه فرودگاهی است که درجه بندی پنج ستاره از Skytrax دریافت کرده است. از سال 2005 تا 2012 از سوی شورای بین المللی فرودگاههای جهان به عنوان یکی از بهترین فرودگاهها درجه بندی شده است . فرودگاه در مارس سال 2001 افتتاح شد .

1 -  Singapore Changi Airport - سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور بصورت مکانی برای آزاد کردن استرس مسافران طراحی شده و شامل باغ پروانه ها ،استخر روباز ، سالن فیلم و تئاتر است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد