سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

چگونگی ترسیم درختان در اسکیس

داشتن درک گرافیکی از درختان ، مستلزم کار کردن و تمرین زیاد روی پیش طرح (اسکیس ) است . باید بتوان درختان را به شکل هایی که در اوقات مختلف سال به خود می گیرند ، رسم کرد . از این رو ، هم باید شکل اولیه و پایه و هم حالت برگ دار و جزئیات گیاه شناسی آنها را – به همان روشی که ساختار بدن انسان بررسی می شود – مورد مطالعه قرار داد . در پیش گرفتن چنین رویه‌ای ، نه تنها به فهم فرایند رشد درختان کمک خواهد کرد ، بلکه ما را قادر می سازد تا خصوصیات هر درخت را – با توجه به شکل ظاهری آن – به تصویر کشیم... 

هنگام تهیه‌ی اسکیس ، ابتدا باید شکل کلی و نسبت تنه به شاخ و برگ را مشخص کرد . همچنین باید به اشکالی که در فضا‌های خالی میان شاخ و برگ درختان وجود دارد ، توجه کرد.


 


از طریق کار کردن و تمرین روی اسکیس ، می توان شکل نهایی آنها را در طرح خود پیاده کرد. البته در این مرحله باید از به کار بردن اشکال کلیشه‌ای و یک نواخت دوری گزیید و به طرح گرافیکی حاصل ، حس واقعیت و تصور بخشید .


توجه: نمونه‌ی درختان معرفی شده در این جا ، در طرح‌های معماری ، اغلب گونه‌های کاملی محسوب می شوند.

شمار زیادی از معماران پیشرو ، برای ترسیم گرافیکی درختان روش‌های منحصر بفردی ابداع کرده اند . نمونه‌های ساده زیر ، انعکاس روش‌های شخصی رومالدو جورگولا (Romaldo Gurgola) و لوکوربوزیه (Le Corbusier) است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد